Monday, May 28

Tatu

Dulu,
Pernah satu masa dulu,
pernah aku lekatkan gambar kau di dinding kusam,
dinding itu.

Aku catitkan detik tarikh kau aku berpisah.
Ya, berpisah.

Kerna aku percaya tika itu,
kau akan ku cari semula,
kau akan kembali dalam pelukan aku.

Tika teman semuanya ketawa,
ketawa telatah aku
mereka bilang aku gila talak,
mereka bilang aku jilat ludah ku kembali.

Mereka tahu aku sukakan kau,
mereka tahu aku ada kau di sini,
di dada yang pernah kau cacah nama di sini,

Pernah aku janji,
akanku cari kau semula,
cari di sekian hari kelak,
jika kau masih sendiri,
sendiri tanpa orang lain,
tanpa dia yang baru kau cacah namamu di dada dia.


Sekarang,
kau tiada lagi,
nama indah kau, kau cacah sudah pada dada laki lain,
nama indah kau di dada ini, kekal sebagai tatu.
tatu yang dicacah dulu.




1 comment:

Anonymous said...

:')